26.06.2014

Wywiad z synem Lee Soo Mana (byłego szefa SM)


Tytułowy wywiad miał miejsce 22 czerwca 2014 na stronie Reddit (coś jak nasz Ask.fm - czyli zapytaj mnie o co chcesz) z - uwaga - młodszym synem Lee Soo Mana o pseudonimie keva_suta (albo kimś, kto się za niego podaje).

Też na początku nie wierzyłam w to, co przeczytałam. Jakiś chłopiec bawi się w dziedzica SM - dobre sobie. Teraz jednak uważam, że może być w tym trochę prawdy…

Oppa opowiada o swoich szkołach, o tym, co lubi, o gwiazdach k-popu (SNSD, Yesung, Taeyeon, BoA, Sunny), z którymi się spotkał, o swoim bogactwie, o kontrowersyjnej sprawie z DBSK, o operacjach plastycznych w SM, o chorobie swojej mamy i oczywiście o swoim sławnym ojcu etc. Może zmienicie trochę swoje zdanie na temat SM. Na lepsze albo na gorsze.

[Nie będę tłumaczyła wszystkiego słowo w słowo, tylko to, co najważniejsze. Jeśli chcecie przeczytać wszystko dokładnie zapraszam TU.]

Jestem synem jednego z najbogatszych mężczyzn w Korei.

[Wątek jest podobno zastrzeżony i przynajmniej w teorii miało go zobaczyć niewiele osób. 
Oppa na dowód, że jest prawdziwy dał kilka zdjęć ze swoim ojcem, ale szybko je usunął.]



Mój ojciec jest właścicielem bardzo popularnej agencji talentów - SM. Mam 17 lat i wciąż nie posiadam prawa jazdy. Przez okres gimnazjum i liceum mieszkałem w Los Angeles, resztę czasu spędzałem w Korei. Zapytaj mnie o cokolwiek!

Lee Soo Man - właściciel SM Entertainment




Shiruho: To oznacza, że jesteś kuzynem Sunny [panna z SNSD, szef SM jest jej wujkiem]! Czy kiedykolwiek z nią rozmawiałeś i czy macie dobre relacje?
keva_suta: Tak, czasami gadamy przez kakao [Kakao Talk - taki komunikator z Korei, coś jak GG], ale ponieważ ona gra teraz w musicalu, nie mamy kiedy się spotkać. 

Shiruho: Chciałbym jeszcze o coś zapytać, jeśli nie masz nic przeciwko. Czy w dzieciństwie dużo ze sobą rozmawialiście i spotykaliście się?
keva_suta: Niezbyt. Nigdy nie byłem blisko z wieloma moimi kuzynami, ponieważ mieszkaliśmy w innych częściach świata.

momoyome: Czy spotkałeś BoA'ę? Jaka ona jest? Czym pachnie? 
keva_suta: Pachnie oceanem. Jest cudowną i bardzo miłą osobą. 

lawldrid: Czy musisz odbyć obowiązkową służbę wojskową?
keva_suta: Nie, zdecydowałem, że przyjmę amerykańskie obywatelstwo, bo umarłbym w armii haha. Jestem bardzo niski i drobny.

min_min: Chciałabym być tobą.
keva_suta: Jak każdy inny człowiek mam problemy dnia codziennego. Moja mama jest bardzo chora i wciąż się boję, że każdy dzień, kiedy z nią jestem może być tym ostatnim. Dlatego nasz tata spędza teraz o wiele więcej czasu z nami w domu. Pieniądze nie kupią szczęścia. Mam nadzieję, że to rozumiesz.

sourdsmokin: Przykro mi z powodu twojej mamy. Mam nadzieję, że wkrótce wyzdrowieje.
keva_suta: Dziękuję.

min_min: Bardziej chodziło mi o to, jak uniknąłeś poboru, po prostu uciekając za granicę. Myślę jednak, że to teraz ostatnie z twoich zmartwień. Wszystkiego najlepszego.
keva_suta: O, sorki, nie zobaczyłem komentarza. Haha, fajnie jest mieć podwójne obywatelstwo i mieć wybór. Życzę ci wszystkiego dobrego w armii i tego, byś, w przeciwieństwie do mnie, stał się prawdziwym mężczyzną!

_hiterally_litler_: Jeśli nie można kupić szczęścia, możesz mi dać 10.000 dolarów, żebym udowodnił ci, że się mylisz?
keva_suta: Znajdź lek na raka dzięki nim i wróć do mnie. Wtedy uwierzę, że dzięki pieniądzom można naprawdę kupić szczęście. 

drum_playing_twig
/mam problemy dnia codziennego/
Jasne. Niby jakie. Przez ciężar swojego portfela tracisz równowagę?
/Pieniądze nie kupią szczęścia. Mam nadzieję, że to rozumiesz./
To takie słodkie, gdy mówią to bogacze.
keva_suta: Przykro mi, że uważasz, że nie mam problemów. Jestem pewny, że mam mniej problemów finansowych niż klasa średnia. Jednak jestem jeszcze dzieciakiem i nie jestem przygotowany na wiele rzeczy, które na mnie spadają. Mogę z pewnością powiedzieć, że martwię się wystarczająco, by stwierdzić, że mam problemy w swoim życiu.

krustythe: Fajnie. Mam 23 lata i pochodzę ze średniej niższej warstwy, więc nie wiem, jak to jest być bogatym. Jak to jest? Jak wyglądają miejsca w samolotach w pierwszej klasie? A może latasz prywatnymi odrzutowcami?
keva_suta: Nie latam pierwszą klasą, ponieważ moi rodzice uważają, że nie powinienem mieć przywilejów ze względu na bogactwo i sukces mojego ojca. Fałszywa logika podpowiada innym, że jestem tak samo bogaty jak on. Poza egzotycznymi wycieczkami i kilkoma udogodnieniami, nie różnię się od innych uczniów w tym kraju. Przynajmniej sam lubię w to wierzyć. 

krustythe: Twoi rodzice dobrze cię wychowali. Czy możesz opowiedzieć coś więcej o swoich egzotycznych wakacjach? Zawsze się zastanawiałem jak to jest.
keva_suta: Mamy apartament na Hawajach i odwiedzam go co roku. Muszę przyznać, że Hawaje SĄ najbardziej relaksującym i komfortowym miejscem na świecie, ponieważ wszyscy tam są szczęśliwi i przyjeżdżają, by dobrze się bawić. Poza tym, często jeździłem na wycieczki do Chin (Beijing, Hong Kong, Shanghai), Japonii (Sapporo, Tokio), Malezji, Singapuru, Nowego Jorku etc., kiedy byłem młodszy i miałem więcej wolnego czasu. Mój tata chciał mi pokazać, jak działa świat i jak biedne/jak bogate mogą być kraje. Tata starał się przekazać mi, że powinienem być wdzięczny za to, co mam i że większość ludzi nie żyje na takim poziomie jak my. Myślę, że to podziałało i w codziennym życiu staram się myśleć o innych tak samo, jak o sobie. 

krustythe: To naprawdę fajne. Zawsze marzyłem, żeby odwiedzić Chiny i Japonię. Twoi rodzice dopilnowali, by kasa nie uderzyła ci do głowy. Mieszkam w USA, więc nie jestem zaznajomiony z k-popem czy przemysłem muzycznym w Korei. Czy twój ojciec miał coś wspólnego z PSY? Czy kiedykolwiek go spotkałeś?
keva_suta: Tak, PSY miał dołączyć do SM, ale wybrał YG. Szanuję jego decyzję. Jest zupełnie inny w prawdziwym życiu niż w swoich teledyskach. Jest uprzejmy i myśli więcej o innych niż o sobie.

tom_rorow: Żyj marzeniem! Jakie miejsca, które odwiedziłeś były najładniejsze? (lokalizacja, widoki, takie rzeczy)
keva_suta: W Japonii jest od cholery widoków, Hawaje zapewniają najwięcej relaksu, Malezja ma najlepszy sok ananasowy.

terrdc: Prawdziwa różnica tkwi w tym, że masz zagwarantowaną przyszłość. Przyszłość większości ludzi jest niepewna. 
keva_suta: Tak, dziękuję za to każdego dnia.

notjane: Mieszkasz w Los Angeles, ale będziesz chodził na uniwersytet w Nowym Jorku.
keva_suta: Nie do końca rozumiem, co chcesz przez to powiedzieć. Tak, moi rodzice zapewnili mi najlepszą edukację z możliwych, ale to ode mnie zależy, by mądrze wykorzystać te możliwości i ciężko pracować, by samemu do czegoś dojść. Wierzę, że pracowałem wystarczająco ciężko, by dostać się na uniwersytet i do liceum, do których chciałem pójść i na to zasłużyłem.

mazman25: Którego idola k-popu lubisz najbardziej?
keva_suta: Muszę przyznać, że Taeyeon. Jest zbyt ładna haha

suuuuuuuup_
Baekhyun [EXO] też tak myśli…   
keva_sutaㅠㅠ

magikarp64: Czy kiedykolwiek rozmawiałeś z Taeyeon? To musi być ciężkie bez jąkania się lol
keva_suta: Raz ją widziałem i pamiętam, że otworzyłem buzię, ale nic z niej nie wyszło. Żałuję tego każdego dnia.

nerga: Gdy myślę o spotkaniu z idolami, których naprawdę lubię, zawsze wydaje mi się, że byłbym taki kuźwa pewny siebie. Ale w rzeczywistości wcale bym taki nie był. Zachowywałbym się jak fangirl (uwaga - jestem facetem).
keva_suta: Haha, mam tak samo. Spotkanie ich w prawdziwym życiu, po tym jak widziałeś jedynie piksele w TV, daje ci motylki w brzuchu. Może jesteś dużo bardziej ogarnięty niż ja i będziesz miał szansę nie wyglądać jak idiota tak, jak ja, gdy spotkam artystów z SM.

Khmerry: Jaka jest twoja ulubiona piosenka?
keva_suta: Z agencji taty to Growl od EXO. Byłem w miejscu, gdzie kręcili MV. Zrobili to za jednym zamachem [w sensie, kamera kręci cię cały czas bez przerwy, nie ma podziału na sceny i nie ma montażu, coś takiego zrobiono w Love Song od Bangów], co wprawiło mnie w osłupienie. Tak ogólnie moją ulubioną piosenką jest Tennis Court od Lorde (Flume remix). Bujam się teraz przy Section 80 Kendricka [album Kendricka Lamara]. 

Zurevu: Więc twój ojciec jest miliarderem? W której części Seulu mieszka?
keva_suta: W Gangnam (haha gangnam style). 1% najbogatszych żyje w tym samym miejscu i dzięki nim powstało tam surrealistyczne, zbyt wygładzone środowisko, gdzie wydaje się, że wszyscy noszą ubrania od projektantów i bawią się co noc. Osobiście, gardzę tym miejscem i nie będę tam mieszkać, gdy skończę uniwerek.

Tostificer: Gardzisz nim? To ciekawe. Dla większości z nas to miejsce byłoby idealne. Czy istnieje jakiś szczególny powód, dla którego nie lubisz tam przebywać?
keva_suta: Wolałbym otaczać się normalnymi, ciężko pracującymi ludźmi, którzy nie afiszują się bogactwem poprzez ubrania i operacje plastyczne. Wiem, że to trochę dziwne, ale czuję się lepiej przy ludziach, dla których praca jest pasją niż wśród większości nastolatków z Gangnam, którzy piją, imprezują i nie pracują.

FrogDie: Interesujesz się modą?
keva_suta: Tak. Nie mam na to kasy, ale oglądam i ślinię się na widok butików Prady, Givenchy, HBA, Pyrex etc.

Kiyuko: Ale twój tata jest… Nie martw się, tak robi większość z nas.
keva_suta: Tak, jak mówiłem wcześniej, nie traktuję pieniędzy, jak papierowych ręczników. Poza wydatkami na jedzenie na mieście, nie otrzymuję pieniędzy, żeby je wydać na wszystko, co zechcę.

FrogDie: W jaki sposób twój ojciec wspiera cię finansowo?
keva_suta: Jak każdy inny rodzic, płaci mi czesne i daje miesięczne kieszonkowe na życie w Los Angeles. Kontroluje moje wydatki i uczy jak mądrze wydawać pieniądze oraz, że nie są one lekiem na wszystkie problemy.

quirt: Nie zapomnij wystąpić w dramie, gdzie jesteś zimny/wyniosły [chyba chodzi o znany dramowy wątek bogatego i aroganckiego szefa korporacji].
keva_suta: hahahaha nie jestem dość wysoki, by wystąpić w dramie :(

OmgDanny: Czy poznałeś większość idoli? Jacy oni są w prawdziwym życiu? Podobają ci się amerykańskie czy koreańskie dziewczyny?
keva_suta: Myślę, że te, które mają zmieszaną rasę są najładniejsze haha. Artyści bardzo ciężko pracują i są dla mnie mili, ale nie wiem, czy to nie jest związane z moim statusem/nazwiskiem.

nerveux: Czy twoi koledzy wiedzą, kim jest twój tata? Czy nie prześladowały cię szalone fanki, które chciały zdobyć od ciebie jakąś rzecz od SHINee czy EXO?
keva_suta: Kiedy chodziłem do szkoły w Korei (Seoul International School) ludzie wciąż mnie prosili, bym im załatwił płytę z autografem czy bilety na koncert. Nigdy nie próbowałem podnieść przez to swojej popularności i grzecznie dawałem im to, czego chcieli, bo dlaczego nie? W Kalifornii nikogo nie obchodziło to, kim jestem, bo wszyscy w mojej prywatnej szkole [Harvard Westlake School] mieli zamożnych i sławnych rodziców.

krustythe: Chcesz przez to powiedzieć, że wolisz być traktowany jakbyś był nikim w Kalifornii?
keva_suta: Tak, nie chcę zdobywać czyjeś uwagi czy popularności tylko dzięki biznesowi mojego taty. Wolę skorzystać z rzeczy, które mi zapewnił i się rozwijać, by osiągnąć coś na własne nazwisko.

Perrette: Czy kiedykolwiek bałeś się, że zostaniesz porwany za okup? Czy masz ochroniarza?
keva_suta: Haha, nie. Nie pojawiam się w TV i nikt nie wie, kim jest mój ojciec. Nie obnoszę się z tym. Wolę żyć w ukryciu. Nie mam ochroniarza lol i żałuję, że go nie mam. To by było dziwne.

KoreanDragon27: Czy lubisz k-pop bardziej niż nie k-pop i odwrotnie?
keva_suta: Nie słucham k-popu, nie trafia w mój gust haha

nerveux: Planujesz pracować w agencji, kiedy skończysz szkołę? A jeśli nie, co chciałbyś robić w przyszłości?
keva_suta: Jestem zainteresowany biznesem mojego ojca, ale wolałbym pracować w USA albo w oddziale SM w Los Angeles. Nie jestem do końca pewny, co chciałbym robić.

Necara: Na jaki uniwersytet idziesz?
keva_suta: Idę w to lato [w sierpniu] do NYU [uniwerek w Nowym Jorku].

chocolatesandwiches: Czy mógłbyś mi załatwić coś podpisanego przez SNSD?
keva_suta: Podaj mi swój adres w prywatnej wiadomości.

[Takich próśb, jak ta powyżej jest o wiele więcej. Z tego, co widziałam oppa zgadzał się spełnić je wszystkie XD]

hayhayhayyay: Czy chodzisz na k-popowe koncerty w USA? Wiem, że niedługo będzie tam K-CON.
keva_suta: Byłem na wielkim koncercie SM w Los Angeles i w Nowym Jorku. To było szalone, ale nie uczestniczyłem już w żadnym innym k-popowym koncercie w USA.

catchtherye: Wow, też chodziłam do Seoul International School! Nie miałam pojęcia, że tam chodziłeś, jak fajnie.
keva_suta: Haha, odszedłem stamtąd, jak zaczynałem gimnazjum. Szczerze? Nienawidziłem tamtego środowiska. Myślę, że system edukacji w Korei jest bardzo skorumpowany.

BrendanStuff: Jak wygląda życie trainee z SM?
keva_suta: Bardzo rygorystyczne, zorganizowane i w mojej opinii satysfakcjonujące. Innymi słowy, jeśli porządnie trenują, będą błyszczeć na scenie. To naprawdę, naprawdę widać.

theroyalpoot: Czy mógłbyś przybić Baekhyunowi piątkę ode mnie?
keva_suta: Postaram się. Powiem, jak poszło.

[Tego typu próśb też było dużo, oppa na wszystkie się zgadzał. Ktoś nawet chciał, żeby go oppa oprowadził po budynku SM kk]

oohshineeobjects: Czy trzymasz się blisko z idolami z agencji twojego taty? Kilku z nich, jak Taemin i Sehun, są niewiele starsi od ciebie. I jeszcze jedno - co lubisz jeść najbardziej?
keva_suta: Jestem blisko z moją kuzynką Sunny. Wielu artystów nie ma czasu, żeby sobie "powychodzić". Od czasu do czasu gram w koszykówkę z niektórymi członkami EXO.

Hyesungie: Czy kiedykolwiek rozważałeś karierę idola? Czuję, że trudności przez które przechodzą idole mogły cię zniechęcić, ale i tak jestem ciekawa.
keva_suta: Życie idola jest bardzo satysfakcjonujące, ale też bardzo różne. To nie jest życie dla mnie.

Hyesungie: Czy słuchasz k-popu? Albo ludzie, którzy nie są w gimnazjum lub liceum? Zawsze słyszę, że k-pop jest skierowany do młodszej widowni.
keva_suta: Gimnazjalistki są największymi fankami agencji. Myślę, że kiedy idą do liceum wiele z nich uważa k-popowe piosenki za niedojrzałe i przestarzałe.

Hyesungie: Jak myślisz, dlaczego koreańskiemu biznesowi muzycznemu nie udało się przebić do USA?
keva_suta: To kwestia czasu i stylu muzycznego, który zniechęca większość publiczności w USA. Myślę, że potrzebujemy więcej czasu zanim ludzie zainteresują się muzyką spoza USA.

nobaraotome: Jak wiele czasu spędzałeś ze swoim tatą w pracy?
keva_suta: Mój tata pracował przez większą część czasu, ale teraz spędza więcej czasu z rodziną. Rozumiem, że nie miał czasu dla mnie i mojego brata [lat 19] w dzieciństwie. Jest tak kochający, jak każdy inny tata.

shefoundoutmyaccount: Więc te wszystkie dramy są naprawdę naprawdę naprawdę przesadzone.
keva_suta: Hahaha dramy są aż zbyt przesadzone i zabawnie się je ogląda. Nasza rodzina nie jest taka.

BenskiEm: Jak odnosisz się do operacji plastycznych w przemyśle muzycznym?
keva_suta: Neutralnie. Sam nie chciałbym robić sobie operacji, jeśli artysta jej nie chce, SM go do tego nie zmusza. Ale obiektywnie rzecz biorąc, ludzie uważają, że dziewczyny są ładniejsze po operacji. Więc wszystko i tak zależy od artysty.

semibiased: Czy chciałbyś zrobić karierę w przemyśle muzycznym w Korei. Dlaczego tak/dlaczego nie?
keva_suta: Haha okropnie śpiewam i tańczę, więc mój tata stwierdził, że lepiej będzie jak skupię się na nauce… Sądzę, że pokolenie naturalnych talentów skończyło się wraz z Sunny.

zAlyse: Chciałbyś być idolem?
keva_suta: Nie sądzę, żebym nadawał się na idola. Wolałbym raczej pracować w biurze niż bać się i być niepewnym siebie, występując przed milionową widownią, która obserwuje każdy twój ruch. To niespotykany i sztuczny styl życia. Oczywiście, ma też dobre strony, ale to nie moja działka.

magikarp64: Jaki zespół poza SM lubisz najbardziej?
keva_suta: Myślę, że Big Bang jest naprawdę fajny. Lubię ich MV do Love Song.

hhofner: Czy spotkałeś inne członkinie SNSD? Jaka jest Seohyun? Jaka jest szansa, że się jej spodobam/będę mógł się z nią spotykać? 1 na bilion?
keva_suta: Haha myślę, że wszyscy mają szansę spotykać się z artystami z SM. Żartowałem. Nawet mi ciężko jest ich spotkać osobiście. Dawno temu poznałem wszystkie członkinie, ale potem byłem zbyt zajęty, (żeby dostać się na dobry uniwersytet), by spotykać się z artystami :(

Ekisho: Twój tata według wikipedii był w zespole heavy-metalowym. Czy to prawda?
keva_suta: Nie wiedziałem, że mój tata był taki super…

tokidancer: Czy widziałeś się z każdym jednym artystą z SM? Jacy oni są? Czy w SM są jacyś Amerykanie?
keva_suta: W SM jest wielu artystów i trainee, którzy przeszli castingi w Kanadzie i Ameryce. Ludzie jak Henry, Tiffany i kilku członków EXO są bardzo zamerykanizowani i łatwo się z nimi gada. SM inwestuje mnóstwo czasu, by nauczyć artystów, jak być "dobrym" i szanować wszystkich ludzi.

kasumagic: Czy rozmawiałeś kiedyś z Yesungiem z Super Junior? Jest moją największą inspiracją i słyszałam, że jest bardzo uprzejmy i naturalny w kontaktach z fanami, pomijając jego dziwną stronę osobowości lol. Kiedy słyszę jego głos zaczynam histerycznie płakać. Pewnego dnia chciałabym zostać równie świetnym balladzistą jak on!
keva_suta: Yesung jest bardzo, bardzo dziwny, ale świetnie się z nim rozmawia. Nie martwi się, jak wygląda, dopóki może wzbudzić śmiech w innych. Ma wielkie serce i nie pozwala, by sława uderzyła mu do głowy. Tyle wyniosłem z naszych 3 rozmów haha.

hwangjanim: Co zamierzasz studiować?
keva_suta: Biznes i może jeszcze komponowanie muzyki. Mam odległe marzenie, by zostać raperem haha.

lokoohno: Popraw mnie jeśli się mylę, ale widziałam filmik, na którym Lee Soo Man daje wykład na Stanfordzie i jego syn tłumaczy jego słowa. Czy to byłeś ty?
I jeszcze - który z trainee z SM Rookies jest twoim ulubieńcem?
keva_suta: Haha to mój starszy brat. Wendy jest z Kanady, więc jest mi łatwiej się nią porozumieć.

Lee Soo Man i jego starszy syn Lee Hyun Kyu (19 lat)

earlduckduck: Chciałam tylko zapytać o DBSK. To był mój ulubiony zespół i poczułam się potwornie, gdy się rozpadli. Czy wiesz coś o ich obecnej relacji ze sobą? Czy są wciąż przyjaciółmi, czy utrzymują ze sobą kontakt? Prawdopodobnie nie wolno ci mówić o tej sprawie, ale i tak chciałam o to zapytać.
keva_suta: To mój komentarz do sprawy z DBSK. To BARDZO drażliwy temat i jestem pewien, ze obu stron dotyczą nieporozumienia i niedomówienia. Ja osobiście nie jestem na tyle zapoznany ze sprawą, żeby przedstawiać własną opinię. Sam temat bardzo często przywołuje smutne wspomnienia dla całej naszej rodziny. Nie komentuję tej sprawy tylko dlatego, że nie mam do tego prawa ani wiedzy, żeby się wypowiadać.

HornyYordle: Czy to prawda, że to BoA w dużej mierze odpowiada za sukces SM?
keva_suta: BoA jest mentorem dla wielu, a przykładem dla wszystkich. Zaczynała w młodym wieku i teraz ma najwięcej doświadczenie spośród wszystkich naszych artystów (może tylko Kangta ma go odrobinę więcej). Jej sukces zainspirował wielu do podążania jej śladami i wstąpienia do SM.

Gheezie: Czy kiedykolwiek spotkałeś TVXQ? Jacy oni są?
keva_suta: Stąpają twardo po ziemi i są pokorni. Są też "wielcy", więc trochę się boisz, gdy masz do nich podejść. Ale oni naprawdę się starają, byś poczuł się komfortowo, gdy z nimi rozmawiasz. Świetnie się ze sobą dogadują, więc ich żarty są bardzo naturalne.

sicaxav: Czy dostajesz wejściówki za kulisy na każdym koncercie SM?
keva_suta: Dostałbym, gdybym poprosił, ale zazwyczaj nie mam czasu, by uczestniczyć w większości koncertów. Nie zależy mi też na spotkaniach z artystami z SM, więc zwykle nie przejmuję się wejściówkami za kulisy. Wolę czerpać przyjemność z występów jak wszyscy inni.

MyspaceIsStillCool: Czy odziedziczysz fortunę swojego taty?
keva_suta: Mój tata nie zostawi mi żadnego majątku, kiedy umrze. Rozmawialiśmy o tym i szanuję jego decyzję. Planuje oddać majątek na cele charytatywne i dla organizacji non-profit [takie, które są wspierane tylko z datków od ludzi], dla ludzi, którzy ich bardziej potrzebują niż ja.

Shatteringblue: Czy nie myślałeś o tym, by bardziej zaangażować się w przemysł muzyczny, jak twój starszy brat, który napisał teksty do piosenek "Let Out The Beast" od EXO i "Hoot" od SNSD?
keva_suta: Właśnie o tym myślę. Mój brat jest utalentowany muzycznie (o wiele bardziej niż ja), więc nie jestem pewny, czy przyjęliby moje propozycje.

SlavinskGoat: Dlaczego nie masz prawa jazdy? Czy to dlatego, że masz szofera?
keva_suta: Haha, nie, jestem po prostu leniwym gościem… Siedzę w domu praktycznie przez cały czas i rzadko kiedy wychodzę. W dodatku moi wszyscy przyjaciele mają prawo jazdy, więc sam nigdy go nie potrzebowałem :P

runchranda: Z kim się przyjaźnisz w Korei? Czy byłeś w Szwecji? Czy spotkałeś artystów z innych agencji?
keva_suta: Mam kilku bliskich przyjaciół, z którymi się spotykam. Poza tym, trzymam się sam ze sobą, bo jestem strasznym introwertykiem. Niestety, nigdy nie byłem w Europie :( i nie widziałem gwiazd spoza SM.

CG_EMIYA: Czy jeśli twój tata odejdzie z SM, zostaniesz jej nowym szefem?
keva_suta: Nie jestem pewny przyszłości SM, gdy mój tata odejdzie. Tata oddał większość swojej władzy w ręce innych ludzi i będzie to kontynuował aż do końca. Nie jestem pewien, czy dołączę do biznesu i będę go rozwijał, czy może pójdę swoją drogą.

theAmazingPlanktopus: Jestem Amerykanką, która chciałaby stać się k-popową gwiazdą. Uczę się języka i nie jestem tak zupełnie brzydka, ale mam nadwagę. Gdybym wzięła udział w castingu do agencji, czy myślisz, że talent zwyciężyłby z wyglądem, gdybym była wystarczająco dobra? Czy mógłbyś posłuchać, jak śpiewam i powiedzieć mi, co o tym myślisz?
keva_suta: Przez ostatnie lata oglądałem wiele castingowych filmów i zakres różnorodności jest bardzo szeroki i rozległy. Nie liczy się twój obecny wygląd, tylko to jak dobrze śpiewasz i jak pewna siebie jesteś na scenie, gdy występujesz i tańczysz. Ludzie, którzy dostają kontrakt mają tam jeden warunek - żeby schudnąć przed rozpoczęciem treningu i to robią. Możesz wysłać mi swój film i zobaczę, czy będę mógł cię polecić ludziom od castingów jako swoją bliską przyjaciółkę. Możesz użyć aplikacji Everysing (obecnie pomagam jej się rozwijać hehe) i nagrać się!

lien123: Czy spotkałeś jakichkolwiek idoli SM przed debiutem? Czy to prawda, że wielu z nich przeszło operacje plastyczne? Czy agencja naciska na niektórych z nich, żeby zrobili sobie operację? Czy sam rozważałeś taką opcję?
keva_suta: SM stara się unikać operacji. W przypadku Tiffany, to problemy zdrowotne ze szczęką zmusiły ją do wykonania operacji. Potwierdzam, że niektórzy artyści mieli operacje, ale to nie jest nasz priorytet. Nie rozważam zrobienia sobie operacji, jestem zadowolony z tego, jak wyglądam.

wtfdidijustdoshit: Jakie masz szanse, żeby przespać się z gorącymi idolkami?
keva_suta: Haha 0%? Nie jestem aż tak przystojny lol.

Poza tym:

- oppa lubi murzyńskich/amerykańskich raperów i pisać rap
- jest chrześcijaninem
- uważa, że rynek profesjonalnych graczy online np. w Star Crafta jest wielki, gracze są tak samo popularni jak idole
- lepiej mówi po angielsku niż po koreańsku
- jak skończy uniwerek chce pomóc gospodarce korei, bo jak wszędzie bogaci się bogacą, a biedni biednieją
- najlepszy dzień w jego życiu był m.in. wtedy gdy mógł przytulić Taeyeon
- w Korei niemal wszyscy pala [papierosy są tanie, jakieś 6-7 zł na nasze]
- nie ogląda TV

PS Podobno "wywiad" w tym stylu przeprowadzano również z Min z Miss A. Poszukam go w wolnym czasie.

Nie uważacie, że oppa zrobił SM całkiem dobry PR? Czy zmieniliście zdanie o tej agencji?

7 komentarzy:

  1. Całkiem sensownie gada :) Czy zmieniło się moje zdanie o SM? Niezbyt, bo zdania o nich nie mam. Po prostu widzę to co się dzieje. Ich artystów nie lubię (wyjątkiem są SuJu) dlatego, bo nie lubię ich muzyki. Żadnej urazy czy coś. No może jedynie czasem nie lubię zbyt nachalnego machania nóg SNSD. XD
    Ze spraw z SM to:
    Jestem zdenerwowana zaniedbywaniem f(x)!
    Kris... cóż... nie wiem jak skomentować. Odszedł z SM i mam tylko nadzieję, że dobrze sobie poradzi.
    SuJu, znowu. Ja przynoszę pecha. XD Co zacznę kochać zespół to po roku-dwóch zaczyna się sypać. Tym bardziej nie mogę znieść tego jak fanki w Polsce ciągle gadają o EXO. Kogo nie poznam ma bluzę z EXO i uważa ich za kolejny cud świata. Tak... jestem zazdrosna, że te gimnazjalistki (dużą część widziałam z 1 klas) nie powiedzą dobrego słowa o SuJu, bo są... za starzy i przestarzali i wgl... tacy gorsi od EXO. (Przytaczam wypowiedzi) Więc tak... zazdrość XD Ale ze dwie ich piosenki lubię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nooo nikt już starszych zespołów nie szanuje. To smutne TT A EXO rzeczywiście jest u nas szalenie popularne. Może nie widzę tego na co dzień, ale czuję kk

      f(x) będą miały wkrótce comeback i mają naprawdę świetne zdjęcia xd

      Usuń
  2. Trafiłam na tego bloga przez kompletny przypadek i strasznie mi się spodobał :)
    Po części dla tego ze lubię BB i Gd a po części dla tego ze fajnie piszesz :)
    Pozdrawiam NK ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję Niebieski Kapturku (fajna nazwa) ^^

      Usuń
  3. Baek ma 16 lat? Pierwsze słyszę rocznik 92' so ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie, może źle się wyraziłam. Baek miał 16 lat na tym zdjęciu, na którym pił alkohol :)

      Usuń