11/03/2019

Rozstania i... powroty


Cześć wszystkim <3

Nie komunikowaliśmy się ze sobą ponad dwa lata - szmat czasu! W moim, Waszym, kpopowym i Smoczym świecie wiele się zmieniło. Pewnego dnia postanowiłam sprawdzić, co się dzieje na Allkpop i nie poznałam większości twarzy. To bardzo podobne uczucie, jak wraca się do domu z innego miasta np. w trakcie studiów. Z każdym kolejnym rokiem rozpoznaje się coraz mniej osób, a te które się zna są już w innych życiowych sytuacjach. 

Przez dwa lata moje życie prywatne i jako fanki również uległo zmianie. Odnalazłam przyjemność w czytaniu komiksów na Webtoon.com, nadal oglądam koreańskie dramy w tym więcej historycznych i wielbię ballady z ich ścieżek dźwiękowych, obejrzałam wszystkie sezony Produce 101, odnalazłam wiele nowych kpopowych piosenek i zespołów, które da się lubić, wciąż nie odwiedziłam Korei Południowej ani nie byłam na żadnym koncercie kpopowym. 
Poza tym zdążyłam zmienić pracę kilka razy, rozpocząć nowe studia, zamieszkać za granicą i wyjść za mąż. 

Jedna rzecz jednak pozostała niezmienna - Big Bang to wciąż mój ulubiony zespół a Smok to wciąż mój ultimate bias. I to mimo niewesołych newsów, które zaczęły mnie bombardować kilka miesięcy temu. Ale o tym innym razem.

Miałam wiele planów co do tego bloga, chciałam przenieść go na inną platformę, zrobić angielską wersję, zbudować ogólną stronę o kpopie, wystartować z kanałem na YouTube i być aktywną w mediach społecznościowych, ale doszłam do wniosku, że lubię ten blog taki, jaki jest - staromodny i tylko po polsku. Czasem nie warto walczyć i wyrywać się ze strefy komfortu, jeśli coś sprawia ci radość, bo jest niezmienne.

Tak, chcę kontynuować pisanie tego bloga. Jeszcze dziś pojawi się nowy, niezobowiązujący post o ulubionych dramach. Chciałabym również skończyć obiecany post o ciemnych interesach papy Yanga i skomentować skandale w YG Entertainment oraz Big Bang, a także bardzo zmienionej przez te dwa lata kpopowej sceny.

Nie wiem, jak to moje pisanie się potoczy, nie chcę też niczego obiecywać, natomiast cieszę się na to, co nieprzewidziane, mam też kilka nieśmiałych planów. Zobaczymy, co się wydarzy.

PS Tak bardzo cieszy mnie powrót Smoka z wojska, że sama postanowiłam wrócić. 

4 komentarze:

  1. Witaj ponownie!
    VIPy mają to do siebie, że bardziej skupiają się się na swoim życiu, więc jako fani są niezbyt aktywne, ale wiernie wracają :)
    Ja przez ostatnie lata porzuciłam dramy, ale przekopując się przez istne wysypisko fanficków, odkryłam wiele niesamowitych perełek na asianfanfics i AO3 (głównie z Todae i Gri)
    Też jestem ciekawa, jakie konsekwencje będzie miało trzęsienie ziemi w YG.
    I jestem bardzo ciekawa Twoich opinii o tym, co się wydarzyło.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć ^^ sama prawda haha. Smok obiecał pracować nad nową muzyką, bardziej mnie martwi BB jako grupa, ale lepiej nie wyprzedzajmy faktów.
    Podziel się fajnymi fikami - BL to guilty pleasure :D Mi się podobała manhwa BJ Alex - bardzo graficzna, ale fabuła świetnie rozpisana.
    Też przez długi czas nie mogłam oglądać dram, głównie przez powtarzające się koncepty, dłużyzny, nieprzemyślane końcówki, ale ostatnio wypuszczają sporo naprawdę dobrych produkcji - zajrzyj do nowego posta, może znajdziesz coś dla siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wydaje mi się, że BL fanfiction z paringami BigBang to temat na osobną zakładkę :)

    Na asianfanfics znalazłam takie perełki:

    1. Tonight- autor: vocalo-genesis
    tagi: todae, gri
    Jeśli kochacie MV do piosenki Tonight, to akcja dzieje się w Las Vegas w hotelu Bellagio:

    https://www.asianfanfics.com/story/view/206333/tonight


    2. To opowiadanie jest bardzo zabawne, można byłoby pomyśleć, że napisała go Bang.
    Ja w swoich zakładkach nazwałam go "Trudna chwila dla zespołu"
    https://www.asianfanfics.com/story/view/1033263/1/trouble-follows-bigbang-comedy-fluff-gri-oneshot-ot5-bromance

    3. To jest opowiadanie w stylu "Gry o tron". Ma specyficzny ponury klimat,mistrzostwo stylu.
    https://www.asianfanfics.com/story/view/1301230/black-bird


    4.Pytania i odpowiedzi- dwie zakochane pary w dormie rozwiązują ten sam test, ale poglądy mają skrajnie różne. Przezabawne
    https://www.asianfanfics.com/story/view/368190/1/questions-and-answers


    5. Mroczna obsesja szalonego Jiyonga to niewinny chłopiec. Opowiadanie tak wybitne,jak długie, z każdym rozdziałem coraz lepsze, angst bez scen erotycznych. Ewenement i doskonałość w opisywaniu obsesji, traumatycznych przeżyć i splątanych emocji. U mnie na drugim miejscu po Tonight:

    https://www.asianfanfics.com/story/view/1072533/atrocious-obsession


    6. A tutaj przedstawiam najlepszą, moim zdaniem, autorkę na asianfanfics, Rainbow 76

    Najzabawniejsze opowiadania to:
    Living it Real
    Embassy Brats
    First Impressions
    Toxic Green
    Public Service
    i Compulsive (hahaha jak sobie przypomnę niektóre sytuacje...)

    https://www.asianfanfics.com/profile/view_author_stories/1377486/L


    OdpowiedzUsuń
  4. OMG, Tonight to również jedno z moich ulubionych! Dzięki będzie co czytać *.*

    OdpowiedzUsuń